Wat is de beleving van de deelnemers uit de eerste editie?

Michèle de Reus, Projectleider Klantbeleving bij DSW

“Het wedstrijdelement en de kans om van andere bedrijven te leren speelt een belangrijke rol, net als het feit dat het hele traject begeleid wordt door externe experts.”
“In deze Challenge kijken we of we met gerichte inzet van CX-technieken onze dienstverlening nog beter en meer gestructureerd kunnen krijgen. Het is al met al voor ons dus deels een leertraject, en deels een ontdekkingstocht.”

Hilde van Gestel, lead customer experience & quality bij Mediq

“De NL9+ CX Business Challenge past helemaal in die nieuwe lijn van denken en doen. We willen veel meer vanuit klantbehoeften denken en het Customer Experience-gedachtegoed laden in de organisatie. De Challenge helpt ons om hier in een eerste klantreis direct handen en voeten aan te geven.”  

Ginger van Kuijk, manager klantcommunicatie & contentmanagement UWV

“Het UWV was al langer op zoek naar een betere balans tussen juridisch compleet informeren, en helder en compact informeren. De NL9+ CX Business Challenge was voor ons een hele mooie aanleiding om met advies vanuit Altuïtion, maar ook van externe experts, dit vraagstuk in een strak afgebakende periode op te pakken.”
“Heel bijzonder: bij beide teams hebben we als eerste uitvoeringsorganisatie ook een aantal mensen vanuit de campagne ‘Direct Duidelijk’ aangesloten, een initiatief van het Ministerie van BZK. Die campagne richt zich op het verbeteren van de overheids-communicatie. Zij volgen deze challenge met grote interesse!” 

Bianca van Veldhuizen, transitiemanager FM Coalitie bij CSU 

“Het goede van deze opzet is dat je jezelf dwingt om afstand te nemen van de waan van de dag. De Challenge daagt ons letterlijk uit om hiermee aan de slag te gaan en, onder begeleiding van coaches en experts, te kijken wat nodig is om een doorbraak in de markt te realiseren.”
“We doen dat met een multidisciplinair team, met als bijzonderheid dat we ook onze launching customer, Circl van ABN AMRO, bereid hebben gevonden om deel uit te maken van dit team. Dat is wel echt uniek!”


Martijn Huisman, manager customer experience bij Nextens

“Voor ons kwam de NL9+ Business Challenge precies op het goede moment: het is een stok achter de deur én een accelerator om in drie maanden tijd met ons team een unieke 9+ Customer First waardepropositie te bouwen. Uiteraard met feedback van de coaches en experts, wat erg waardevol is.”

Chantal de Bly, fondsenwerver particuliere markt/retentie marketeer bij CliniClowns

“Voor ons is dit een mooie kans om voor het eerst echt multidisciplinair te werken met de verschillende afdelingen binnen Cliniclowns. Zorg, fondsenwerving maar ook impactmeting: alles komt in dit team bij elkaar. Samen werken we aan meer structurele communicatie richting de zorginstellingen. Als we dat met deze klantreis kunnen bewerkstelligen, hebben we een grote stap gezet.”