Get fit for the Customer Centric Future: 
de NL9+ CX Business Challenge 

In de eerste editie van NL9+ CX Business Challenge hebben we geleerd dat er een grote behoefte is aan het met een multidisciplinair team uit de organisatie samenwerken aan een belangrijke uitdaging, met waardevolle ondersteuning van inspirerende en kundige externe experts en dat parallel aan andere teams.

Vandaar dat we het lopende NL9+ CX Business Challenge-format voor teams hebben verlengd en in deze editie weer een NL9+ CX Business Battle organiseren, waarin meerdere organisaties hun eigen uitdaging pitchen tijdens een zinderende finale voor een hoogwaardige vakjury!

Bereik samen een doorbraak op een belangrijke uitdaging waar jij voor staat
In de NL9+ CX Business Challenge formuleren organisaties een scherp antwoord op belangrijke strategische en tactische vragen, geholpen door tal van topexperts én door de andere deelnemende organisaties. Want dat is misschien het grootste verschil met de eerste editie van deze challenge: er is in deze derde editie van de NL9+ CX Business Challenge geen battle-onderdeel. We vinden het bij deze tijd passen om er schouder-aan-schouder voor te zorgen dat we van elkaar leren en samen kracht ontwikkelen en innoveren.
 
Onze belofte
In een periode van vier maanden begeleiden wij met hoogleraren, zeer ervaren en succesvolle CX- en communicatie-professionals uit de praktijk, experts van Altuïtion én CX-grondlegger Joe Pine een multidisciplinair team uit jouw organisatie naar een scherpe Roadmap voor jouw organisatie.
 

 

3e editie NL9+ CX Business Challenge

Een nieuwe editie waarin organisaties elkaar helpen optimaal opgesteld te staan om (nog) sterker uit deze bijzondere periode te komen.
 
Met opnieuw hulp van topexperts, deze keer zelfs vanuit 6 (!) perspectieven: 
  1. CX-praktijk bij toonaangevende organisaties: 5 hoog aangeschreven praktijkexperts op gebied van CX
  2. Communicatie: 2 topexperts op het gebied van reputatie & branding
  3. Wetenschap: hoogleraren onder aanvoering van prof. Mirella Kleijnen
  4. Experience Economy: Joe Pine
  5. Leiderschap & strategie: Aad Veenman
  6. Altuïtion: met een senior-consultant als coach van jouw team en MT-leden als expert
 
Voor wie?
Voor multidisciplinaire teams, 5-6 leden (bijv. CX, Klantenservice, HR, Operations, Sales, Marketing), werkzaam in een organisatie waarin de actualiteit een grote aanjager voor verandering kan zijn.
 
Waarom?
Om je organisatie/afdeling optimaal op te stellen om (nog) sterker uit deze periode te komen. Maar ook om te bepalen wat jouw organisatie gaat vasthouden van de versnelde digitale transformatie die is doorgemaakt. We helpen je om te bewijzen dat klant- en medewerkersgerichtheid cruciaal zijn, juist nu.
 
Wat houdt het in?
  • Samen met een team binnen je organisatie werk je aan jullie eigen CX-(of EX-)Challenge. Uiteraard helpt Altuïtion om deze Challenge zo scherp mogelijk neer te zetten;
  • Voor verdiepingsvragen zal het team toegang hebben tot het 9+ Expert Team bestaande uit CX-professionals, communicatieprofessionals, Joe Pine, hoogleraren, leiderschap & strategie-experts en experts van Altuïtion;
  • Daarnaast helpen de Challenge Teams elkaar door frequent vragen en resultaten te delen met andere deelnemers met vergelijkbare challenges (How do you do it?);
  • In een sprintperiode van 4 maanden zullen er werksessies plaatsvinden om de eigen challenge uit te werken. Elk teamlid zal ca. 2 à 3 uur per week aan de Challenge werken.
 
Deliverables
In juni een Roadmap voor je organisatie om optimaal in te spelen op je challenge, inclusief vertaling naar budget en strategieherijking.

 

Bekijk/download de PDF met detailinformatie

 

De NL9+ CX Business Battle: de Dag van de Waarheid

Als finale afsluiting van de NL9+ CX Business Challenge organiseren we de eerste NL9+ CX Business Battle. Een unieke kans om te leren van en geïnspireerd te raken door peer-ondernemingen die acteren op een vergelijkbaar ambitieniveau. Elk team pitcht de eigen Challenge voor een aantal andere teams en voor een jury van ervaren professionals met een stevige kennis van de business en het CX-domein (C-suite level).
De pitch wordt zo opgebouwd dat deze daarna ook intern te gebruiken is om management en collega's ‘mee te krijgen’ in de gepresenteerde Challenge. Zo beoordeelt de jury onder meer of de gekozen oplossingsrichting voldoende concreet is om (bijvoorbeeld) van voldoende invloed te zijn op de interne 2021- en 2022-budgetbesprekingen.
 
We zorgen uiteraard voor een ‘level playing field’: teams met vergelijkbare CX/business-uitdagingen pitchen in dezelfde ronde, zodat de Battle niet alleen spannend is, maar ook waardevolle nieuwe inzichten oplevert voor de deelnemers.
 
Tijdens de Battle-dag vinden er diverse uitdagende rondes plaats waarin de teams – uiteraard onder gezonde tijdsdruk – hun issue en oplossingsrichtingen nog verder aanscherpen.
 
De jury bepaalt welk team uiteindelijk als winnaar naar huis gaat… al zijn wij er natuurlijk van overtuigd dat elke deelnemende organisatie een winnaar is door mee te doen!


Bekijk/download de PDF met detailinformatie

 

Ik ben enthousiast! 

Klik op één van de onderstaande opties en wij zullen spoedig contact met je opnemen of informatie toesturen.

Ik wil graag doorpraten over deelname

Stuur mij aanvullende informatie

Ik wil me inschrijven